Thursday, May 27, 2010

Kalah di Ehsan dan rumah di Shah Alam dah dapat Penyewa

Hari ini aku cuti sebab nak pergi EHSAN bid satu unit flat di Shah Alam. Aku sangat yakin yang aku akan menang unit ini since unit di section 19 ni bangunan lama dan unit lelong ini taklah cantik bebenor. Tau2lah di keadaan flat di Shah Alam. Tapi dari segi rental mantap beb.. Aku plan beli dan untuk sewakan kalau nak jual sapa yg nak beli rumah buruk...ikut aku punya perceptionlah ..

Aku buat bank draft pagi tadi dan bertolak ke EHSAN pukul 2pm dari rumah aku.. walaupun jalan jammed apa aku kisah, akukan naik motor. Pukul 2:30pm aku sampai di Ehsan, masa aku sampai tu taklah ramailah sangat. Lepas aku aku regsiter terus aku duduk, ,malas nak lepak2 dengan ulat2.. Aku buat hal aku sendiri..

Bila auction bermula, unit aku yang dimulakan dahulu, tup2 auctioneer - En Ali cakap ada 4 orang bidder termasuk aku... waduh2.. terkedu aku mendengarnya. Tipis harapan aku .... RM29600 ajer dan harga go up till RM41K .. gilos2 .. tak menang pun aku, last price aku angkat RM36K .. Mamat yang menang ni memamglah otai lelong .. tak tahulah samada dia beli untuk sendiri atau untuk client.

Masa aku ambil bank draft dari counter aku di sapa oleh seorang bidder cina yang sama2 bid rumah tersebut. Dia tanya you beli untuk investment atau mau duduk. Aku cakap untuk investment, dia cakap itu orang sudah gilalah bid sampai RM41K.. dia cakap dia pernah beli unit di section 19, tkt 2 dengan harga RM32K .. Aku called asben aku, tanya kalau takde orang bid di section 24 aku akan beli pada RP. Dia cakap okay, just proceed. Tengok2 unit ini ada 2 bidder, dari RP22K naik sampai RM47K .. kenaikkan RM25K .. fuyoh 1x ganda + 5K lagi. Aku pun terus balik rumah dan ke bank cancel bank draft dan masukkan dalam aku nyer current account OD aku.

Pagi tadi bakal penyewa aku bank in duit booking ke account aku. Actually mamat ni mmg bernasib baik sebab last minutes minah rempit yang yeaya nak rumah tu tak bank2 in duit booking. Bila orang call aku cakap dah ada penyewa. Since dia tak masuk2 duit sebelum pukul 10am aku anggap deal aku dengan dia terbatal. Mamat UITM ni pula call aku malam semalam cakap dia betul2 nak rumah ni, aku cakap pada kalau minah tak bank in duit booking akak akan call u. Hari ni pukul 10:15am mamat uitm di call samada dia boleh dapat sewa aku tak. Aku cakap yea, dan terus mintak nombor account aku. Pukul 11pagi dia terus bank in duit. Betul desperado betul. Actually aku simpan banyak waiting list nama2 orang yg nak sewa rumah ni kalau2 minah rempit tak jadi. Tapi entahlah, aku berkenan pula dengan budak uitm ni. Rezeki dia agaknya kot ..

No comments:

Post a Comment