Saturday, May 1, 2010

eFiling dan rumah lelong area rumah aku

Last minutes aku buat eFiling untuk aku dan asben. Aku buat taksiran berasingan sebab lebih untung. Income kena refund around RM1.2K sebab terlebih bayar. Harap2 aku dapat refundlah, tahun lepas dapat around RM700.Cadangnya esok aku sekeluarga balik sekejap ke Perak nak jengah ipar duai dan juga kebun aku..

Lama jugaklah tak balik sana, yealah asing bz memanjang dan asben aku dengan assignmentnya dan examnya. Aku pulak sibuk dengan hal-hal rumah... Minggu depan aku nak cuci rumah kakak aku di Sentul since tennats dia dah keluar, condition rumah memamg tahap kotor gila, almaklumlah lebih 15 tahun company ni sewakan untuk di jadikan hostel. Aku kena tolong kakak aku sebab dia dan family dah migrated ke Australia enam tahun lepas. Aku akan minta bantuan dari anak2 saudara dan adik2 aku gotong royong bersih dan catkan rumah tu nanti. Dalam sehari boleh settle rasanya.. Lepas tu kena advertise utk cari tennant pula .. Lepas settle rumah kakak aku, aku plan nak cuci dan cat sikit rumah lelong yang aku menang di Klang. Kalau takde aral aku nak sewakan pada bulan Jun nanti .. loan bayar RM220 dan maintenance RM60, rental kat situ between RM450-RM500.

Hmm area rumah aku ada rumah nak di lelong pada masa yang terdekat ini,aku macam berminat ajer .. apa tidaknya lori 5 tan boleh parking belakang rumah dan rumah pun dah renovated, tapi tingkap2 dan grill dah hilanglah ..Aku estimated kos repair not more than RM10K .. berbaloi2 jugaklah .. nak duduk pun okay nak beli dan jual balik pun okay ... thinking3

No comments:

Post a Comment