Tuesday, March 9, 2010

Tunggu duit BESAR duit kecil yang DAPAT ...

Aku ingatkan dalam minggu ini aku dapat duit dari jualan rumah aku di Cheras. Yea2 ajer 2 minggu lalu lawyer tu cakap next week u will get the balance of selling price. Next week .. next week dah makan minggu, lepas bulan ... lepas tahun .. Hilang sabor jugak aku ni ...

Aku dapat call dari lawyer yang uruskan urusan belian rumah teres di cheras yan%g mengatakan asben aku dapat 50% discount stamp duty.. Esok..lusa aku akan ambilkan cheque ..

Lepas lunch aku called up JMB yang menyelennggara rumah di kajang yang aku survey pada sabtu lepas. Jumlahnya outstanding almost RM6K, aku rasa no problem sebab RP unit tersebut to me memamg berbaloi-baloi... harap2 adalah rezeki aku .. penat jugak asyik angkat paddle .. tapi tak menang-menang .. dugaan2 ..

Listing unit lelong tidak menarik bagi aku, harga agak mahal compared dengan MV. So aku slow2 monitor lagipun aku pun busy buat follow up dengan lawyers dan bankers kes jual beli rumah aku. Salah satu rumah aku yang di beli dari developer dah di kenakan interest sebab bank belum disburse progressive payment .. Menurut lawyer diorang dah advised bank buat pembayaran pada 25th Feb yang lalu ...

Next week school holiday, tak tahu lagi plan untuk anak2 aku. Rasanya tak kemana kot sebab my asben tengah stress siapkan assignment dan preparation mid term exam. Tak syoklah kalau kacau dia time tengah stress ni.. Aku bercadang nak bawa anak2 aku jalan makan angin di KL aje ..budak2 asalkan bawa diorang berjalan pun diorang dah seronok macam kita kecil2 dulu ...

No comments:

Post a Comment