Monday, March 22, 2010

Aku benci Manusia yang Sombong

Terasa pula aku hendak berbicara mengenai segelintir umat manusia yang sombong, bongkak dan meninggi diri. Kadangkala mereka ini begitu angkuh dengan kelebihan mereka yang mereka dan takut berkongsi ilmu pengetahuan. Mempunyai sikap money 1st then we can talk .. Adakah pada mereka ini wang adalah segala-galanya.

Terus-terang aku katakan aku melihat orang yang sebegini adalah seorang yang mengakuinya dirinya sebagai perfect dan membiarkann orang yang berdamping dengannya seperti meminta sedekah. Aku sangat benci manusia yang sebegini rupa dan aku malu mengakuinya sebagai orang yang aku pernah kenali.

Terima kasih diatas kesombongan anda dan tidak akan aku menrendahkan maruah aku seperti peminta sedekah.

Ya, Allah, jauhilah aku dari sifat bongkak, sombong dan ego kerana hidup aku hanya sementara sahaja di dunia ini. Ingin aku bersama-sama menuju kejayaan dan berbakti sesama insan. Insyallah ..

No comments:

Post a Comment