Wednesday, January 5, 2011

Update Semasa

Hr ini aku rasa ada mood nak mengupdate blog aku.. actually aku di serang demam,batuk, selsema dan sengal2 badan. Alhamdulillah hr ini aku rasa sihat sikit.

Dah masuk tahun 2011, yang beralih adalah tahun dan umur pun meningkat 1 tahun..huhuhu .. umur dah bertambah aku kena memperbaiki diri untuk menjadi insan yang taat pada perintah allah taala dan bersyukur dgn limpah kurnia rezeki yang di berikan.

Pada 31st Dec, since Najib declared public holiday aku bersama asben hantar anak bongsu aku menghadiri sesi orientasi (betul ker spelling aku nih) untuk darjah 1. bayar semua bayaran2 tambahan [ yuran dah takde tapi parents still need to pay for additional payment eventhough governemt hv declared everything been paid by goverment ], beli buku tulis dan ambil buku SPBT.

On 3rd and 4th Jan aku ambil AL hantar anak aku kesekolah dan menyettel bayaran2 sekolah .. ponet gilos ..

Semalam aku kesempatan ke Shah Alam bayar yuran maintenance rumah2 aku di sana. Aku nak share cerita aku semasa berurusan dgn TNB Klang utk pertukaran nama. Seperti biasa aku dah ready dgn setem hasil RM20, salinan POS, ic dan DOA.. Masa ambil borang kerani di kaunter bayaran menyatakan aku perlu ke LHDN untuk matikan setem. Punyalah menyirap darah aku mendengarnya, all this while everything went smoothly, tak perlu owner ke LHDN untuk matikan setem. Menurut kerani tersebut ini adalah policy yang berkuatkuasa dari bulan ogos 2010. Aku berkata, pada bulan 11 aku membuat pertukaran nama di Taman Pertama, KL dan tiada masalah. Aku punyalah benggang. Aku masuk kereta dan call pejabat TNB tadi bertanyakan adakah ini policy baru ini di laksanakan di Klang sahaja ? Menurut OIC, policy ini di buat setelah LHDN Klang menolak borang2 dalam kuantiti banyak yg di hantar oleh TNB Klang. Aku ambil nama OIC dan terus call LHDN Klang untuk cross verify. Aku bercakap dgn unit head bahagian stamping dan cik Seri xxx ni MENIDAKKAN bahawa LHDN menolak borang2 yang untuk matikan setem yg di hantar oleh TNB Klang. Aku pun mintak unit head tersebut untuk call TNB Klang untuk verify perkara ini yang betul2 menyusahkan orang. Unit head LHDN called aku balik dan memberitahu bahawa timbul miss-communication between LHDN dan TNB Klang. So pengguna tak perlu ke LHDN Klang untuk matikan setem dan juz ikut previous procedure ..hip2 hooray. Dlm next week aku akan ke TNB Klang lg menyettelkan pertukaran nama ini. Apa yang aku peliknya form CSMA-750-25 last year dan this year adalah sama, tapi bahagian ruangan setem telah di pinda dgn remarks " sila matikan setem sekali ". Since TNB adalah GLC, takkan takde SOP yg perlu di patuhi, takkan every branch ada their own SOP. So, i hv a gud point argue pasal kes ini .. he2 ..

2 comments:

  1. he2 mana ader ganas. as a customer kita a rite nak tanyakan .. tp kalau pakai terjah ajer, silap2 kita yg kena balik ..

    ReplyDelete