Tuesday, December 14, 2010

Family Trip ke PD n MALACCA ...

Hari minggu yg menenatkan, bukanya penat bekerja, tapi penat berjalan2 ke PD dan Melaka. Trip kali ini di sertai oleh adik2 aku dan juga kakak aku sekeluarga. Mula2 gerak kat PD, sampai awal around 10:30am. Almaklumlah nak mengelakkan jammed dan juga anak2 aku bila jumpa laut berjam2lah dorang berendam. Anak2 aku dan anak saudara mandi-manda sampai tak ingat nak makan. Gerak dari PD pukul 3:00pm dan terus ke rumah adik aku yang dia beli di PD. Rumah ni masih dalam pembinaan. Kami semua berehat2 sebentar di rumah contoh yang kebetulan guard takda..

Dari PD gerak ke homesatay di Melaka. Aku pulak lupa nak print mak lokasi homestay, luckily aku ingat landmark dan sampai around pkl 6ptg. Untung owner homestay ni sbb aku lewat 4 jam check in :). Lepas isyak kami semua gerak ke Medan Ikan bakar umbai.. Sesat almost 1 jam. Aku bukannya familiar dengan jalan2 melaka ni .. lepas tanya2 orang akhirnya sampai jugak. Bila sampai di umbai, car park penuh dan terpaksalah parking di tepi2 parit. Orang punyalah ramai, semua kedai penuh dan ramai yang menunggu bila orang bangun lepas makan. Dari carian internet restoran ikan Parameswara yang paling popular so aku cakap pada kakak aku ke restoran tersebut. Tengok2 ramai nyer orang. Luckily anak2 saudara dan adik2 aku ni cekap2 belaka, aim mana meja yang nampak macam dah nak habis makan, cepat2 dorang duduk.Aku dan kakak aku pilih 2 ekor ikan siakap, 1 ekor ikan pari, sotong dan ketam dan add on kailan masak ikan masin dan 1 jug air epal, 1 jug teh o ais, jus mangga dan jus durian melaka dan juga nasi dua mangkuk ..since kepah di parameswara anak saudara aku kedai lain order kepah masa sweet sour. Mmg2 sedap dan berbaloi2. Untuk kesemua harga makanan ialah RM235 untuk 11 orang makan ..




Sampai homestay semuanya penat kekenyangan masing2 menerpa katil2 merehatkan perut..hehe.. Hari Ahad, check out pukul 12noon, sebelum check out kami kemaskan rumah, cuci dapur, sapu sampah dan cuci apa yang patut. Kakak aku lap2kan rak tv lagi. Aku tak payahlah, dia kata, homestay ni mmg best kalau tak cuci balik, esok2 owner tak nak kasi kami sewa. Untung lagi owner homestay tak payah2 susah payah nak kemas rumah .. lepas check out terus ke bandar hilir, macam lawatan sekolah, lawat sana-sini .. apapun kami semuanya gembira, yealah semuanya nak release tension terutamanya kakak aku baru habis exam paper akhir untuk completed degree dia, anak saudara aku angah yang baru abis exam 2nd year course law dan anak saudara aku yg bongsu abis spm .. yang cianya asben aku masih ada 2 paper pada 18th dan 19th Dec..

Sampai Cheras around 9:30pm,, exhausted betol,lepas mandi terus tidur sebab esoknya aku masuk opis tercinta ...

[ my brother ]

[ my sister n twin niece[kembar tak seiras ]

No comments:

Post a Comment