Tuesday, January 25, 2011

Penyewa Segera

Hr ini asben bagi tahu yg dia dapat call dari seorang lelaki berminat menyewa kakak di sentul. Sebenarnya aku belum lagi iklan di mana2 portal. Rasanya dia refer iklan lama yg adik aku iklankan 1/2 half ago kot. Yang herannya ialah dia nak pindah masuk dan bayar deposit malam ini. Walaupun penyewa kakak dah pindah keluar dan masih dalam notis aku tak nak masukkan penyewa baru. Ingat tak yang penyewa yang minta refund deposit walaupun bagi tak cukup notis. Mulalah aku fikiran aku fikir benda yang bukan2. Rasanya tak mungkin, dorang buat hal since mereka ni berkerja di hospital yg merawat orang sakit jantung .. boleh agak kan .. wad mana pun aku tahu .. hehe.. rasanya tak kot

Dari pengalaman aku yang lalu, orang yang terdesak yang hendakkan rumah selalunya akan buat hal dengan kita. Bila dia masuk rumah instant, instant jugalah dia nak pindah keluar dan liat nak bayar sewa rumah. Sewa rumah dgn orang yg kita dah biasa pun susah jugak, sbb selalu gunakan alasan2 peribadi. Yealah kita pun manusia yang mempunyai perasaan kasihan simpati tapi bila kita di tipu hidup2 itu yang menyakiti hati.

So asben n aku decided tidak menyewakan rumah kakak kepada " penyewa segera " ..

4 comments:

  1. boleh je amek penyewa segera ni. tapi duit deposit mintak lebih la. 3-4 bulan punya.

    ReplyDelete
  2. sy cadangkan tolong betulkan ayat ni : "..lelaki berbangsa melayu untuk menyewa kakak di sentul.."

    hihihi.

    ReplyDelete
  3. farid, takutlah bila asben tanya megapa pindah dari rumah lama, dia kata rumah kena rompak dan bila di tanya pula rumah tu sewa ker atau sendiria. dia jawab, sendiri punya. katakan kalau rumah sendiri takkanlah rumah kena rompak dia nak duduk rumah sewa. ntahlah .. macam semacam ajer .

    thanks, wakif .. dah di betulkan

    ReplyDelete
  4. tu la, look 4 other tenant then

    ReplyDelete