Sunday, January 16, 2011

Rezeki Hari Ini

Hari ini aku n asben gerak ke Shah Alam jumpa potential buyer. Jumpa di tempat yg di janjikan. Luckily penyewa student ada di rumah, semuanya sedang tidur. Buyer juz tengok dari luar ajer. Apa yg peliknya buyer ni adalah student IPTA, dari percakapannya aku nampak dia bukan nak beli tapi macam buat research pasal property. Dia bagi tahu yang ayah dia yang beri fund untuk buat property investment. Ada sorang lagi potential buyer yg dok bersms, at the end asben aku bagi alamat suruh dia survey dari luar ajer. Tadi pukul 11pm dia kata confirmed nak beli dan nak bayar duit booking. Since asben aku bzzz sangat lately dan aku pun sama, cuba arrangekan within this week untuk jumpa collect duit booking. Harap2 deal ini jadi, insyaallah. Rumah ini bagus since GIANT akan di bina di kawasan berhampiran dan berstatus freehold. Susah nak cari FH di Shah Alam. Untuk rumah di klang, silent reader blog aku pergi survey dan decided tak nak proceed since rumah ini ialah "penthouse " @ top floor dan hanya mempunyai temporary CF. Itu yang aku selalu katakan, bila kita nak beli rumah, mestilah survey dahulu dan 100% berpuashati .. taklah urgent aku nak jual rumah ni. Monthly aku dapat +CF 250 selepas di tolak installment dan maintenance fees, cuma aku nak cash cepat untuk next planning.. ps: En Hxxxx tak sangka yer jarak rumah kita dlm 3km ajer ...

Hari ini ada guest dari Kedah buat last minutes booking untuk hari ini, luckily housekeeper tak kemana2 dan guest selamat check hari ini dan akan check out esok. Walaupun sikit, aku bersyukur dgn rezeki yg di berikan ..

Aku plan bulan lepas CNY aku nak repaint, sbb aku tengok warna bilik tak cantik dan ada a fews things yg nak di tambah bg keselesaan guest.

6 comments:

  1. hehe sronok jumpa another lady blogger.. will be following yr post.. aktif betul transaksi hartanah.. best betui baca :)

    ReplyDelete
  2. tq2, ojah, sy pun dah lama jadi silent reader ojah banyak info yg sy dapat..

    ReplyDelete
  3. haah la... baru perasan.. blogger syah ni pompuan eh... bagus bagus. jgn ingat property investment ni utk lelaki je. tp sofar perempuan melayu mmg tak ramai buka mata. tp chineese lady ramai.

    ReplyDelete
  4. u r rite, tak ramai malay ladies yg minat dgn property inbes ni.. apa yg sy tengok sekarang ni dah ramai cari2 info di internet dan baca buku ..

    ReplyDelete
  5. ramai perempuan melayu masih stuk dgn handbag dan koleksi baju dan kasut baru.. ep yg kejer gomen la...

    ReplyDelete
  6. he2 ..keje gomen banyak masa tu ada masa nak melaram .. :p

    ReplyDelete