Wednesday, February 3, 2010

Bank Loan

So far baru AMBANK responded pasal my asben loan application status. Itu pun aku terpaksa called my ex frend masa di MBF Finance yang sekarang OIC di cawangan tersebut. Dua bulan lepas aku pergi cawangan tersebut atas urusan bank, masa di kaunter aku di sapa, u ex mbf kan, aku pun diam seketika.... aku pun dah resigned dari AMBANK almost 9 tahun.. at last baru dia cakap dia dulu Linda dari Finance.. okay .. baru aku ingat..

Actually aku tak tahu yang dia ni OIC cawangan AMBANK, ingat dia officer biasa2 saja. What happen last week ada ex AMBANK joined dept aku dan bercerita pasal staff AMBANK dan baru aku tahu kawan lama aku ini OIC di branch ini ..

Since asben aku called beberapa kali ke cawangan tersebut tapi tak ada berjawab. So aku terpaksa called kawan aku tanya loan satus semalam. Almost 2 jam macam tu, loan officer branch tersebut called bagi tahu yang loan dah approved tapi MOF adalah 80% dan yang lebih menyakitkan hati BLR +1.OO .phewwww ... Aku called kawan aku dan tanya mengapa macam mana ni sedangkan bank lain offer BLR - . Aku cakap biarlah aku fikirkan dahulu ...

MBSB dan RHB akan bagi jawapan by this week or early of next week ... harap2 mereka yang bagi offer yang lebih baik ... Nak buat macam mana inilah cabaran dan rintangan yang aku jadikan ia sebagai satu semangat untuk terus maju..

No comments:

Post a Comment