Thursday, February 4, 2010

Bank loan rumah lelong lulus .. TQ RHB

Berita gembira hari ialah RHB dah luluskan pinjaman asben aku. Since RHB beri MOF 90% dan BLR -1 dengan ini aku pilih RHB untuk loan rumah lelong aku ni. So far so good, lawyer pun dah dapatkan confirmation dari developer untuk pindah hakmilik, hari sabtu ni asben aku jumpa dengan bamkers untuk sign letter of offer. Harap2 proses tukar hakmilik dapat dilakukan dengan lancar.

Hari2 aku kena follow up dengan lawyers dan bankers pasal urusan jual beli rumah aku, maklumlah sekarang ini aku dalam proses beli 4 buah rumah dan jual sebuah rumah. Aku terpaksa curi masa kerja aku call dan minta progress status. Bukannya apa, at least kita dapat tau perkembangan terkini.

Esok pagi aku kena bawa kereta ke opis sebab motor aku pancit di seputeh semalam. Tak sampai lima minit mamat pomen datang tanya nak tukar tiub ker ? aku cakap berapa, dia cakap RM20, biasalah diorang kenakan masa terdesak ni. Yang paling aku sakit hati dia tukarkan tiub sotong pada aku sedangkan tayar luar aku adalah tayar TT. Boleh cakap dengan aku , tayar akak dah botak. Aku perasan masa di tukarkan tayar ada paku di tayar aku. Dah sah lah ni paku tabur.

Inilah gambar mamat yang tukar tiub sotong motor aku semalam. Layan ajerlah














Aku nak tukarkan tiub sotong dengan tiub TT, kalau tak aku jamin 2,3 hari nanti tayar aku mesti pancit punya. So esok pagi2 aku kena gerak takut jammed, almaklumlah opis aku di damansara.

No comments:

Post a Comment