Wednesday, December 30, 2009

Penara Blok B

Agak bzz dengan kerja di opis,semuanya urgent dan perlukan diselesaikan dengan cepat dan pantas..

Hari isnin lepas aku pergi rumah yang nak di jual secara subsale di Penara - blok B. Aku tengok blok B ni agak kotor, sesak tetapi mempunyai berbagai kemudahan. Pro and Con lah .. Agent rumah ni lewat sampai aku pun tunggulah GF depan lift almost 1/2 jam. Aku tengok ada aje orang naik dan turun lift, berbagai-bagai bangsa but the majority adalah melayu. Agent rumah tu pun sampai aku pun naiklah survey tengok rumah ni, rumah ni di tingkat 13 dan keadaan dalam rumahnya adalah basic, tennatnya adalah melayu tapi keadaan dalam rumah tersangatlah berselerak dan agak kotor. takde masa nak berkemas kot ...

Harga yang di offer adalah RM70K tapi pada aku investment return dari rental still +VE tapi kalau nak jual balik memang susah. Sapa nak beli flat rumah low cost more 90K kan ... condition rumah not really good... lantai yang tidak even... boleh rasa bila aku pijak .. Aku taknak terburu2 buat keputusan samada nak proceed atau tidak. Kalau jadi belipun aku hanya beli pada 65K aje not more than that .. beli untuk duduk sendiri ok tapi for investment not good .. ini my opnionlah .. pilihan masing2 kan dan sendiri tanggung kan ...

No comments:

Post a Comment