Monday, December 21, 2009

Bank lembab ...and homestay

Lebih kurang pukul 11am asben aku call cakap yg eon bank taman midah tak dapat issue offer letter sebab eon balakong dah update my asben loan application.. aku pun call eon bank balakong dan PIC yg aku selalu deal cuti hari ni .. aku cakap kat relief dia yg aku dah almost tunggu almost 1 monthh tunggu letter offer kalau diorang tak nak buat, aku suruh dia orang cancelkan dalam system so that taman midah boleh issuekan letter of offer. Sakit hati aku di buatnya.. lepas tu aku call alliance bank suruh collect letter of offer .. call2 takde answer passtu dia sms cakap dia training 2 hari .. hari rabu boleh datang. agaknya bank2 local di malaysia nie dah kaya2 kot tak nak buat sales. masa lunch aku aku call lawyer purchaser tanya bila aku nak dapat hasil jualan rumah aku di cheras bt 9. Biasalah jawapannya saya dah instructed rhb untuk issue cek... aku tanya sapa pic rhb yang buat disburment tu dia kata jap lagi saya sms kan email dan tel no yea puan ..sampai la ni pun dia sms aku .. tak pe esok aku mesti jerit punya ...hari ni memang very bad day for me ... sabau ajer lah aku ..

dalam minggu ni aku akan HQ mintak HOD signature company loan application letter dan collect duit esos share aku.. adalah sikit boleh cover balance down payment dan semua legal legal fees untuk ketiga2 rumah aku nie.

life must goes on kan so kenalah banyak bersabar kalau tak nanti aku punya BP naik aku gak yg susah kan ...

la ni aku tengah plan nak cari kondo buat homestay kalau boleh dekat area cheras ler. senang aku nak uruskan. risiko homestay tinggi jugak tapi kalau dalam sebulan dapat 5 kali sewa dah covered loan installment dan api/ air .. apapun aku perlu buat researh tak nak terburu2 .... wrong decision .. money gone ...

No comments:

Post a Comment