Wednesday, December 9, 2009

Bank & Rumah lelong Pandan Indah

Kerja di opis hari ni bzz gak, pakne aku mc ari ni... buat rileks ajer ... cuba yg terdaya, kalau kelam kabut banyak mistake nanti aku gak yg susah. malas nak cakap pasal opis kalau makan gaji biaslah kan .. kalau kerja sendiri nanti pun sama jugakan ..fikir biarlah nak dapat duit ...

hari ni office mate yg duduk kat rumah pandan indah bagitau pasal rumah tu.. dia kata rumah tu kosong, pintu, tingkap dah takde, siling rumah dah banyak berlubang2, ada orang buat pembakaran tertutup ... in short form.. the condition dia very2 bad ler .. dia cakap dalam belas2 ribulah kalau nak repair. no wonderlah murah ...hmmm .. aku kena pakai contractor buat cost estimation dulu sebelum buat keputusan.. MV rumah ni ialah dalam RM120K.. RP ialah RM65700, katakan kos lawyer + renovation = RM25K , masih berbaloi2 lagi ..kalau cost rumah tu jadi RM90700, rumah ni bumi lot katakan -10% dari MV, maka MV ialah RM108K... berbaloi2.. rental RM700-750, katakan aku buat full loan monthly baru ajer RM374 katakan maintenance + cukai pintu = 100 = RM474 - RM700 = +VE CF RM226 ... melalut pulak aku ni ..macam ler confirmed nak beli rumah ni , kalau confirmed dapat aku menang rumah ni masa bidding... hehehe .. bank aku kata forward thinking .. aku kata forward thinking .. for more $$$$$ ...

Aku naik menyampah dengan EON bank ni .. hari ni aku follow up tanya loan status untuk asben aku .. aku siap sound lagi kalau tak nak approve ... just said ajer.. lepas tu dia call aku dua kali utk dapatkan add. info .. nampak sangat diorang ni tak submit loan aku untuk approval ...alliance bank call pun ada called kata yg aku dah ada 2 rumah dah kenapa nak beli lagi. aku cakaplah aku nak duduk kat rumah yg aku beli tu dan rumah sekarang ni aku nak jual .. kelentonglah sikit .. kalau aku cakap investment nanti dia tak nak approve lak ... lagipun aku dah buat pengiraan yg aku layak ambil loan lagi ... ccris aku memang cun dan bersih....

Kalau tak de apa2 masalah lagi dapatlah cheque jualan rumah aku minggu depan kata purchaser punya ..harap2 betul lah aku pun dah lama sangat tunggu cheque ni..

lepas semua urusan rumah ni selesai, boleh lah aku tebang pokok kelapa di kebun yg aku beli di kampung .. untuk tanam sawit ...plan aku untuk next yearlah ...la ni duit pun susut ..insyallah ada rezeki ..

No comments:

Post a Comment