Thursday, December 3, 2009

Developer dan Kisah Grill

Follow up dengan EON Bank tanya status loan my asben. Kata loan officer bos dia belum sign lagi. Aku tanya ada masalah tak dengan application tersebut, dia kata no problem. Esok aku akan follow up lagi dengan dia. kalau tak follow up diorang ambil their own sweet time lah..

on the way pergi KLCC, asben aku call kata developer tak kasi kontraktor pasang grill rumah falt di Section 16. Aku pun call developer kata grill di pasang untuk protection rumah tu, apa tidaknya rumah tu semua barang yg boleh di jual habis di curi. Developer kata owner lama belum ambil kunci lagi, aku cakap rumah ni bank dah lelong dan aku pembeli baru. Developer kata nanti dia check kan dengan management dia nanti dia call aku balik. Lepas 20 minit, maintenance opis yang selenggara rumah tu call kata tak leh masuk. Aku cakap pada dia rumah tu semua barang dah kena curi. Dia kata kalau aku pasang grill nanti diorang tak nak gantikan benda yang hilang. Aku cakaplah inilah 1st time aku dengar developer nak tanggung kerosakkan. No problem aku tak akan claim daripada diorang. Macamlah aku bodoh sangat rumah lelong mana ada orang nak tanggung kerosakkan lebih2 lagi developer ..

Aku pun terus ke Shah Alam dengan anak2 aku. Bila sampai rumah tersebut, aku tengok kontraktor dah nak siap pasang grill dengan awning. Charge diorang okaylah , grill pintu depan yang ada sliding, grill untuk tiga tingkap, grill untuk toilet, dan grill emapt segi para kat dapur dan juga dua awning di bilik dan dapur, semuanya RM1450. Aku rasanya boleh di katakan murah jugak. Aku bayarlah balance pada kontraktor dan RM50 duit ambil letrik dari jiran sebelah dan minum2 pada kontraktor.

Biasalah rumah lelongkan nak dapat rumah below market price banyaklah dugaannya. Apa pun ini aku jadikan pengalaman di masa hadapan. Yealah nak beli rumah sub sale area shah alam ni mahal2 belaka kalau dapat sewa pun tak de positive cash flow .. Harap2 lawyer aku pantas berkerja menyelesaikan kes rumah ini.

No comments:

Post a Comment