Friday, April 2, 2010

Duit Jualan rumah dan Listing terbaru yang agak mengujakan

Syukur Alhamdullilah akhirnya RHB buat 2nd disbursement kepada aku. Aku hantar email ke PIC RHB untuk mendapatkan kepastian. Insyallah dalam minggu depan lawyer akan bank in duit tu ke my asben account since this house under his name. Lepas ini aku akan dapatkan Deed Of Assignment sebagai bukti yang rumah di telah dijual bagi membolehkan asben aku buat 2nd withdrawal duit KWSP dan buat ASB OD....Nampaknya satu bebanan dah lepas dan aku kena concentrate pula pada urusan2 belian rumah yang masih dalam proses. Rumah yang aku beli secara subsale tak adalah pening sangat cuma kes rumah Shah Alam yang begitu menyakitkan hati. EON bank bagi extension selama 2 bulan since 120 hari dah lapsed, tapi aku kena bayar RM608.83 sebagai late payment interest.... minta sekaligus pulak tu ... Masa lunch tadi aku issue cheque dan berikan pada lawyer. Masalah kelewatan ini di sebabkan developer yang tak nak beri kerjasama.. Projek township dia jutaan ringgit tapi staff langsung tak professional dan lembab..Tunggulah bila kes rumah ini selesai taulah macam mana aku nak kenakan diorang balik ...

Nampaknya listing terbaru ada unit2 agak menarik. Unit yang aku suka tapi RP almost market value ..Ada unit yang aku minat under Maybank tapi segala outstanding kena tanggung sendiri.. Unit pun dah dilelong sebanyak 6X.. gerenti outstanding mesti tinggi punya.... ada lagi satu unit yang menarik perhatian aku sebuah flat low cost di Cheras Selatan .. aku rasa untuk cari penyewa takde masalah tapi kalau nak jual balik susah sikit kot .. Cheras Selatan ini tengah pesat membangun .. harga rumah pun dah meningkat ....orang pun dah makin ramai di sini .. tak caya.. datanglah hari sabtu dan ahad ke econsave dan JUSCO nak parking kena tawaf 2, 3 x baru dapat ..

So lepas ini ramailah pula akan cuba unit-unit di sini ... dan of courselah rumah2 aku disini meningkat nilainya ...Insyaallah

No comments:

Post a Comment