Friday, April 9, 2010

Marketing Partner 4 Auction Properties

Hari ini aku ambil cuti bawa my son jumpa doktor pakar kanak2 di Kajang. Adalah beberapa test yang di lakukan dan menurut doktor nampak takde masalah. So ambil darah untuk ujian makmal .. ntahlah aku pun tak tahu menyebutnya.

Semalam aku mendaftar sebagai marketing partner yang membolehkan aku mewakili bid orang lain semasa bidding.. dan of courselah kalau menang aku akan dapat komisen dari pihak bank. Kalau dalam satu bulan aku dapat menang bid dengan nilaian hartanh RM200K pun dah cukup. Aku nak mula slow2 dulu lagipun aku pun masih begineer stage dalam auction. Aku plan di masa hadapan aku nak sediakan full pakej dalam urusan belian secara lelong, dari segi sebelum auction, guaman, banker dan selepas auction.

Sasaran client aku adalah di kalangan low and medium income. Dari pengalaman aku
golongan ini mempunyai tanggapan negatif mengenai rumah lelong. Why not melalui belian lelong mereka boleh tinggal di sebuah kondo yang mempunyai complete facilities. Katakan MV kondo tersebut adalah RM150K mungkin dalam lelong unit itu boleh di beli pada RM75k, 50% discount dari market value. Di samping menolong menaiktaraf hidup mereka aku pun dapat earn komisen... of courselahkan..

No comments:

Post a Comment