Sunday, April 11, 2010

Weekend Activities

Semalam hari Sabtu pagi2 aku hantara adik aku ke UPM untuk unjian PTD gred 41. Jammed teruk gila, bayangkan dari The Mines ke UPM ambil masa 1 1/2jam setengah. Sepatutnya adik mesti ada di MARDI pada 8:30pm tapi sebab jammed sampai di sana pukul 10 pagi, aku cakap pada dia cubalah ajerlah, minta kelonggaran untuk attend ujian tersebut. Syukur alhamdulillah diorang bagi muka since ramai sangat yang datang lewat.

Pagi tadi aku ke asben pergi ke Shah Alam survey tempat baru exam dia dan ke Giant Shah Alam beli baju harian anak2 aku. Pada aku brand tu tak penting yang penting murah dan berkualiti..aku pun adalah beli baju dan seluar juga. Lepas itu aku ke Bangi survey 3 buah rumah lelong di sana. Harga agak menarik juga, rumah pertama yang aku pergi masih berpenghuni tapi bila di beri salam beberapa tiada siapa pun buka pintu. Yang hairan dan ajaibnya peti surat dia punyalah banyak surat sampai melimpah ruah sedangkan rumah berpenghuni ... macam ini apun ada jugak .. rumah kedua dan ketiga kosong. Ketiga2 rumah ini mempunyai outstanding yang begitu tinggi.. pikir 2x jugaklah samada nak masuk atau tidak.. lagi satu kena check dengan developer samada outstanding Late Payment Interest status.. Since rumah ini di beli around RM100K dan almost 8 tahun di duduki kalau ada pengsan juga nak bayarnya ...

Lepas dari Bangi cadangnya aku nak ke Kajang, tapi tiba2 my daughther ada fever sikit so terus balik rumah. Actually aku baru aje balik makan western food di Bukit Chera bersempena aku dah dapat hasil jualan rumah yang aku nantikan almost 2 year. Fuyoh lega rasanya, cuma aku masih nantikan deed of assignment dari lawyer untuk my asben buat pengeluaran EPF kali kedua...

Aku pun gembira jugak ada colleagues2 office aku yang minat dengan property investment, baguslah sekurangnya dah ramai orang Melayu yang dah minat dengan bidang ini. Umur2 diorang pun muda2 lagi so peluang masih masa memantapkan diri mereka dengan ilmu2 dan selok belok hartanah ini. Aku pun bukannya bagus sangat dan banyak belajar dari pengalaman aku dan orang lain.

So next week aku akan ke lelongan CIMB untuk membida sebuah aparment di Klang ...harap adalah rezeki aku kali ini ..

No comments:

Post a Comment