Sunday, October 31, 2010

Nak let go rumah

Last week aku advetised dua buah rumah aku for sale. Aku dapat banyak calls bertanyakan kedua2 rumah. Penat aku melayan calls2, kalau bzz sangat aku duat derk ajer. So far dah ada tiga orang yang minat dengan rumah teres di cheras. Harap2 aku dapat let go 1 atau 2 biji untuk ambil balik modal dan juga untuk pembelian unit2 seterusnya. Insyallah.

Listing terbaru ada juga unit2 yang menarik perhatian aku, aku decided untuk hold dulu sebab aku pun bzz sket dgn kerja di opis dan d rumah. Tapi kadang2 tu bila ada unit2 yang bagus terpikat juga aku nak masuk bidding. Ada a fews kawan asben yang berminat dengan rumah teres lelong tapi bila aku baca POS ialah adalah court auction bukan public auction. Aku kalau court auction di fobia sikit sebab kalau nak mintak time extension kita kena upah lawyer untuk buat court presentation. Menurut lawyer aku cost estimation +-RM5K. Everthing up to court samada nak grant atau tidak. Walaupun bukan aku yang beli tapi aku kena uruskan incase anything happen. Ada juga agent2 yang lepas tangan macam tu ajer, at the end bidder lose 10% deposit dan juga kena bayar legal fees sedangkan rumah terlepas .. be careful my dear.

Banyak yang aku nak taip, tiba2 macam takde mood, pulak.. bila aku ada mood aku akan sambung lagi ..

No comments:

Post a Comment