Monday, October 25, 2010

Tugasan Hari Ini

Hari ni asben aku mula berkerja di Bangi harap2 semuanya okay. Alhamdulillah harap2 tempat baru ni dia dapat explore lagi field yang dia kerja sekarang. His previous company counter offer but my asben refused to accept, not interesting offer katanya. Well to me less work but good pay ..bankrupt company kalau semua ada intention macam aku .. btw that's a fact of life .. nothing come easy .. we need to hunt for a money for life .. Pagi2 aku dah gerak dari rumah ke Maybank KL Main. Bila sampai di lobby Maybank macam mengimbau kenangan lampau dimana aku pernah kerja di Menara lepas aku grad. Mmg best kerja di Menara, semuanya mudah, makan-minum, shopping,tranportation dan juga senang aku meet up kawan2 masa lunch ..Aku sampai di Lobby at 9.18pm, isuse cash cheque untuk bank in duit asb kakak aku yang dia TT aku 3 weeks ago. Branches hanya limited certain amount untuk bank in ASB pakai cash cheque. Tulah sebabnya aku kena datang ke Menara maybank

Lebih kurang 10 mins waiting nombor queue dan terus ke kaunter, biasalah kena thumb print .. nak masuk duit kena thumb print sebab aku issue cash cheque. Maybank ni kadang2 buat aku naik angin ajer.. btw this is my 1st employer that I worked. Urusan di Maybank selesai aku terus ke Jalan Ampang jumpa lawyer ambil geran rumah since aku dah full settled housing loan company aku. Lepas ambil geran dan dokumen aku terus ke opis, sampai awal aku hari ni.

Hari ni di opis tidaklah sibuk sangat dapat jugak aku relax sket... best nyer hari nie. Esok aku kena renew roadtax dan insurance since dua2 kereta expired end of this month. Kena pergi awal takut kalau incase kereta aku kena blacklisted since a fews saman ekor yang aku belum bayar lagi ...

No comments:

Post a Comment