Thursday, October 28, 2010

Keluar Masuk Duit ..

Beberapa lepas aku cerita pasal nak renew roadtax kereta aku. Dua2 kereta aku kena blacklisted sebab saman speeding aku tak bayar lagi. Aku hanya boleh renew 6 bulan ajer roadtax kalau tak bayar saman. Macam siot ajer aku dengar. Nak tak nak kenalah aku melawat balai trafik jalan bandar. Ada dua saman speed trap dan 1 saman parking. La ni dah takde discount2, kena bayar full.. hmmm malas aku nak cakap panjang dengan rela hatinya aku " sedekahkan " RM630 kepada kerajaan malaysia yang aku cintai ini.. 1Malaysia katakan ...

Semalam lawyer called bagi tau yang bank pelelong dah bagi cheque refund untuk rumah apartment cheras aku. Syukur Alhamdullilah dapatlah aku duit sikit cover balik duit saman aku. Btw, maintenance office sampai hari ni belum clear aku nyer cheque..tapi bank pelelong dah refund pada aku ..dah kasi aku ambillah ..bolehlah aku gunakan duit tu, bayar ansuran duit maintenance ..

Apartment2 yang aku survey beberapa minggu lepas di sapu bersih oleh pembida2.. cayalah ..

No comments:

Post a Comment