Monday, October 4, 2010

Apartment Cheras dah ada penyewa & attend Cash Floy Analysis course

Syukur Alhamdulillah, apartment aku dah ada penyewa. Semalam penyewa dan suaminya datang tengok rumah dan terus bayar 2 bulan deposit, balance setengah bulan akan di bayar bila kunci di serahkan pada 15th ni. Aku advertised di mudah.com dan OLX ajer, actually aku letak RM550 since family aku discounted RM20 . jd sewanya ialah RM530. Okaylah monthly repayment to bank RM304 dan maintenance fee ialah RM44 ajer. At least ada +CF RM181 sebulan. Apartment ni just walking distance ke bank, kedai makan, kedai kereta motor, mamak dan macam lagi kedai ada.. Weekend ni asben aku kena pasang pintu bilik air dan kena panggil contractor betulkan bumbung bocor.

Isnin till Rabu aku attend Cash Flow Analysis training di Bangi Training Centre. Trainer pelik sebab IT Staff datang training yg takde related dengan job scope. Actually aku just apply training ni tup2 HOD dan HR approved aku.. Mestilah aku attendkan kalau di luar entah berapa ribu raban fees dia. Yealah asyik dengar perkataan Cash Flow ajer tapi tak tahu what the really meaning. Day 1 very interesting, the speaker is a very experienced singaporean gentlemen. Tak boring langsung, very energy n pandai to attract audience. Banyaklah juga term2 yang aku faham macam NWC, CA, CL,LC, basic of OIF(Operating, Investing n Financing)dan simple CF calculation. Yg malas sikit dia kena buat case study ..luckily group case study kalau individual .. apalah aku nak jawab .. yealah aku bukannya accouting background.. masa study dulu adalah sket belajar accouting.. Actually course yang aku attend ni sesuai utk mereka yang ambil CCP paper 3 ...

Okay esok sambung lagi

No comments:

Post a Comment