Wednesday, January 6, 2010

Cerita pada hari bidding dan hari yg teramat2 bzzz

Semalam takde rezeki sebab kalah bidding unit di mahkota cheras. There is a 4 bidders yang masuk termasuk aku.. 2 chinese guys, one chinese lady. RP 4OK naik ke RM51K.. last aku angkat pada RM48K. Walaupun MV kat situ min 55K aku taknak ambil risk. Kalau ada rezeki lain kali boleh cuba lagi di mahkota cheras ..

Nak citer sikit masa aku buat registration di counter ada one chinese guys tukar unit di saat akhir ke unit no 2 yang aku nak bid. So, orang yang buat registration cakap mana boleh tukar2, si apek ni cakap " saya banyak duit, mau beli rumah " okay u boleh order pizza saya belanja " apa2pun the lady just proceed the changes .. aku cakap pada the lady macam ni ada ker ? dia cakap sini banyak sindiket " hmmm so biasalah ulat ni bukan setakat di puduraya sajer ada, public auction pun ada.. yang jenis ni ulat sebarang ulat, ulat kayo2 ..

Lepas unit aku tak dapat terus aku ambil balik bank draft dan kebetulan masa turun aku terjumpa one of the bidders yang bid unit yang sama. Dia bagitau yang dia cuba kawtim dengan the lady yang menang bayar dia RM1K untuk tarik diri, tapi the chinese lady nak lawan juga ..

Takpelah at least sekurangnya aku jadikan dia sebagai satu pengalaman yg boleh aku jadikan panduan di masa hadapan..

Hari ni di opis banyak betul masalah pagi2 lagi dealers tak boleh buat deal sebab system down, pass tu pulak SWIFT pulak buat hal, then problem dengan reuters. pendekata 2 case severity 1 dan 2 case severity 2. Pening kepala di buatnya kena buat escalation dan calling for latest updates. yang sakit hatinya downtime dgn uptime timing yang diberikan tak betul dan aku terpaksa kena buat beberapa kali confirmation.

Masa lunch time aku pergi encash balik bank draft dan disebabkan bzz aku keluar lunch pada 12:20noon .. tak sempat lunch just tapau dan makan dalam opis. Aku buat bodoh ajer makan eventhough my boss tak suka.. perut dah lapar belasah ajerlah..

Esok harap2 taklah bzz sangat macam hari ni..insyallah

No comments:

Post a Comment