Saturday, April 23, 2011

Update Hari Ini

Hari ini anak2 pergi sekolah ganti dan asben pulak attend last paper. Lepas ni ada lagi satu semester lagi yang perlu dihabis untuk course TM dia. Ada juga paper yang dia nak repeat sbb tak dapat grade bagus katanya. Pada aku kalau dah lulus tu oklah tapi katanya nanti transkrip tak cun ... Lepas ini pula cadangnya nak sambung lagi untuk master. Since asben ni suka baca buku jadi aku encouragelah dia further studies. Aku ni pulak, jenis yang agak malas nak baca buku, kalau masa study dulu pun, lagi 2-3 bulan baru srtuggle baca buku. Since scope kerja asben agak luas jadi chances untuk career advancement dia bagus compared dengan scope kerja aku...

Banyak dapat call untuk tempahan suria laketown pada hari buruh. Since unit aku dah ada orang reserved jadi aku offer unit2 orang lain. Alhamdulillah dapat jugak komisyen untuk 4 malam. Lepas ni aku akan lebih aggresive promotekan suria laketown. Apa yang pentingnya ialah kena pastikan handphone mesti selalu ON dan kalau guest SMS kena reply within 1 hour, kalau lambat memamg melepaslah .. Guest pun bila dah confirmed nak menginap, bila kita suruh bank in duit cepat juga dorang bank in deposit tapi juga guest yang tak nak bank in takut kalau kena tipu. Ada juga yang guest bertanya2 macam kadang2 sampai berbelas2 SMS kena reply.

Apa2pun aku enjoyed dan puashati dengan pencapaian aku sekarang. Malam ni ingat nak ke Red Wok di Bangi since dah lama dah tak bawak2 anak2 makan steamboat. Kata adik makanan di sini sedap2 belaka..

3 comments:

  1. ala semang takde apa nak di tahniahkan .. terima kasih sbb sudi menjengah blog sy..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete