Monday, April 18, 2011

Unit called off dan update rumah sewa

Hari Khamis lepas dapat berita tak baik, unit yang banker aku nak bid kena called off. Unit ini pernah lelong 3x tapi 2x called off. Bila aku called bagi tahu, macam sedih nada suaranya. Perbezaan RP dan MV almost 60K juga.

Hujung bulan ni ada dua penyewa rumah akan keluar, salah satu rumah ialah yang dalam proses penjualan. Harap2 bulan 7 semuanya settlelah. Untuk satu rumah dah ada penyewa yang akan masuk selepas current tennant pindah keluar. Untuk rumah kakak pula dah ada tennant yang bayar deposit tapi selepas seminggu dia cancel booking dengan alasan nenek dia masuk dan amat2 perlu duit dengan segera jadi dia nak balik RM1000 duit booking. Atas sifat berperikemanusiaan asben aku decided pulangkan deposit dan tennat setuju untuk bayar RM100 duit minyak. Biasalah kalau kita deal dengan bakal-bakal penyewa ni macam2 ragam kita jumpa. Apa2pun aku jadikan ia sebagai satu pengalaman yang terindah [kalau aku cakap yang terburuk of course aku akan rasa de-motivated kan].. Btw, hari ini dah ada penyewa lain yang confirmed dan dah bank in deposit. Syukur alhamdulillah..

Hari Sabtu lepas ke PC fair di KLCC, oramg punyalah ramai, bersesak-sesak, nak parking pun susah. Tujuan aku ialah untuk survey desktop PC untuk anak2 aku since pc di rumah aku dah outdated dan yang jadi mangsanya notebook aku dan asben dorang pakai main games. Kalau beli PC ini bolehlah dorang nak tekan keyboard tu kuat2.Kebanyakkan booth jual notebook, yang jual pc pun hanya yang branded brand ajer. Hargapun sama dengan harga online.. Macam kurang bestlah tahun ni compared dengan last year. Semalam dapat juga beli PC + monitor + wifi receiver dan untuk RAM aku upgraded dari 2gb to 6gb. Since cpu ni mini tower jadi aku cadang nak beli graphic card yang boleh support 3D games.

No comments:

Post a Comment