Saturday, April 9, 2011

Masalah dgn Housekeeper

Hangin satu badan aku sekarang ini. Semalam ada guest bertanyakan samada hari ini ada tak bilik yang available di Suria. Aku pun bagi tahu yang ada kekosongan esok dan minta guest bank in deposit. Kalau confirmed baru aku akan smskan no akaun tapi dia tak balas sms. Lebih kurang pukul 11am guest tadi bertanyakan samada bilik masih ada kekosongan atau tidak dan aku bagi tau masih ada. Aku pun sms bagitau pada housekeeper Suria yang ada last minit guest nak check in hari ini. Housekeeper bagitau yang hari ini ada guest yang dah booking 2 hari lepas thru dia.. Woit .. Aku dah cakap pada housekeeper kalau ada guest yang menginap booked thru dia kena bagi tau aku, so that aku alert. Yang aku marah sangat ini nampaknya housekeeper nak buat duit dan tak jujur. Last week pun sama bila ada guest nak masuk dia suruh masuk unit di LTSA alasanya bilik aku tak ready. Luckily guest call aku balik dan bagi tau, dan guest tetap mahukan menginap di Suria.

Yealah kalau nak buat pun janganlah sampai aku dapat tau.

2 comments:

  1. fuhh..mmg sakit ada org cmni...sabar2...

    ReplyDelete
  2. saya anggap ini sebagai dugaan. harap2 semuanya okay selepas ini.

    ReplyDelete