Wednesday, April 27, 2011

Masalah : Penyewa Minta Extension Sewa Rumah

Hari ini aku dapat sms dari student yang menyewa rumah aku di Shah Alam yang minta extension pindah keluar. Actually aku dah dapat confirmed penyewa yang sudah bank in deposit. Kalau dorang beritahu awal2 bolehlah aku arrangekan sebelum aku terima deposit dari bakal penyewa baru. Ini tidak, lagi 3 hari nak pindah keluar baru nak minta extension. Actually dorang ada ni ada last paper pada 10th May, yang aku herannya dorang dah tahu jadual peperiksaan tapi gatal2 beri notis pindah keluar awal. Kasihan pun ada, tapi since aku dah terima deposit dari penyewa baru takkanlah aku nak cancel pula sbb dorang pun dah beri notis pada tuan rumah. Mana pulak dorang nak duduk pulak ..

Whatever is aku kena " kering hati " minta student tu pindah keluar pada 1st May. Masalah yang sepatutnya tak berlaku kalau dorang berpasal semasa beri notis pindah.. Luckily aku masih simpan SMS pindah keluar sebagai bukti incase ibubapa student tu call aku. Agak2nya dorang nak duduk free sebelum penyewa baru masuk. Kalau rumah aku di Bukit Beruntung ker mmg aku kasi duduk free sbb boleh "guarded " rumah aku sementara aku mendapat penyewa baru.

Nampaknya lepas ni aku nak buat satu peraturan yang mana kalau mana2 penyewa yang hendak pindah keluar dorang kena nyatakan secara bertulis, so that masalah hari ini takkan akan berulang di masa hadapan.

1 comment:

  1. hm.. dah janji, kena la ikut. kalau takde org nak masuk takper

    ReplyDelete