Thursday, April 7, 2011

Signed SnP

Hari sabtu lepas ke klang signed SnP dan dapatlah 10% downpayment dari buyer. Seronok pun ada, sedih pun ada, yealah melepaskan hak kita pada orang lain.. Pergi seorang ajer sebab asben buat kerja kontrek di rumah mengali mencari kotak bomba yang tak pernah aku tengok semenjak kitaorang beli rumah ni dari kilang yang bankrap 7 tahun yang lalu.. Yealah rumah aku ni dulu hostel perkerja bangla, bila beli rumah ni dulu depan rumah dah macam ada busut. Yang nampak di tengok hanyalah paip bomba yang berwarna kuning. Minggu sebelum bomba datang bagi bagitau yang aku bersalah menyimen kotak bomba, aku cakaplah seumur aku duduk tak pernah aku tengok kotak bomba di hadapan rumah aku. Since anjing dan kucing selalu menjadikan hadapan rumah ini sebagai tandas aku n asben dengan rajinnya menyimen dihadapan rumah 2 tahun lepas. Akhirnya jumpa jugaklah kotak bomba ni ..

Berita yang mengembirakan adalah ada sebuah rumah di lorong hadapan rumah aku nak di lelong dalam masa terdekat tapi ada penyewa yang mendiami rumah ni. Market value area sini pun meningkat since pembangunan giat di jalankan. Nak cari yang penyewa takde masalah sebabnya selalu ada orang ronda2 bertanyakan kalau ada orang nak sewakan rumah. Insyaallah kalau tak call-off aku dan adik akan JV untuk membida rumah tersebut ..

2 comments: