Tuesday, September 21, 2010

Survey Tanah Di Bagan Datoh This Weekend

Abang ipar di kampung bagitau ada tanah 1 1/2 ekar kebun kelapa nak jual di Bagan Datoh. Menurut abang ipar aku tanah ini lot nombor tepi jalan kampung yang mana boleh buat rumahlah. At 1st penjual ni jual dengan rega 40K dan now dia decided nak let go at 35K .. Hmmm aku masih dok pikir belum decide lagi .. Last year aku dah beli 2.5 ekar kebun kelapa di Bagan Datoh dengan harga RM40K... tanah ni pun cun jugak .. tepi jalan kampung .. kiri kanan ada rumah orang ...

Dato Zahid Hamidi dah announced yg UITM cawangan Bagan Datoh, MRSM dan sekolah teknik akan di bina di sini. So harga tanah di sini di jangkakan akan naik dalam masa 2 tahun lagi ... Beli dan flip pun okay jugak kan ... Sekarang ni orang Bagan Datoh jual tanah masih pakai ekar, lepas2 ni mungkin pakai kaki pulak kot ..kaya rayalah orang Bagan Datoh...



Dari pengalaman aku invest dalam tanah pun okay jugak, beli, upgrade dengan sawit lepas tu jual.. bayangkan kakak aku beli kebun getah seluas 3.5ekar 6tahun lepas sebanyak RM27K di kampung aku di utara perak, sekarang ni seekar tanah dia pun paling kurang RM30K .. Banyak yg aku dah tengok tapi kalau invest dalam tanah kena ada ready money.. maklumlah orang kampung ni semuanya diorang nak cash tak percaya bank loan.. itu yang tak tahan tu ...


This weekend aku dan asben akan turun ke Bagan Datoh untuk buat tinjauan ke atas tanah ni.. manalah tau kot2 bersempadan dengan kubur .. aku dah pernah terkena dah pasal ni ... luckilylah aku pergi survey dulu sebelum beli ... ngam2 tanah bersempadan dengan tanah perkuburan ..cancel terus

No comments:

Post a Comment