Monday, July 12, 2010

Weekend Activity .............

On last Friday, aku turun untuk membida sebuah kondo di kajang, takde rezeki, kalah lagi. Yang menang adalah seorang perempuan melayu, harga yang dia dapat agak tinggi juga, hanya 16 ribu kurang dari developer price .. ( developer masih ada a fews unit yg available untuk di jual).

Pada hari jumaar tennant kakak aku di sentul called bagi tau TV rosak, ayoyo.. aku cakap hari sabtu aku akan kesana bersama asben untuk gantikan toilet flush set ..

Pada pagi sabtu aku ke Jalan Pasar carikan kipas untuk rumah medium cost di Shah Alam. Aku sampai almost 9am, satu kedai pun tak buka lagi, awal benor kot.. terus ke Pandan Jaya breakfast, lepas breakfast pergi semula ke jalan pasar. Semua kedai dah buka dan terus ke kedai elektrik beli kipas dan a fews item. Jalan2 anak aku merengek2 nak beli kereta control yang boleh menari, tunggang terbalik .. at last beli jugaklah bagi dia happy sikit, almaklumlah aku akan ke shah alam dan tidur semalam disana utk siapkan rumah medium cost aku. Terus gerak ke Sentul, asben aku gantikan flush, betulkakn pinti toilet dan ganti plug di dapur. Aku pun test TV,rupanya TV ni tukar siaran sendiri. Aku rasa board panel dia dah circuit, sbb tulah dia sewel2. Aku cakap pada penyewa kakak aku yang aku akan loan satu unit TV pada diorang dan akan di hantar pada malam ahad.

Siap kerja almost 3pm, terus ke Shah Alam dan makan di Section 2. Terus gerak ke rumah dan asben aku pun ukur kedudukan railing, kipas dinding. Dah siap pasang railing, terus pasang tikar getah,malas nak lengah2.. lagi cepat lagi bagus.. Lebih kurang pukul 10pm aku sekeluarga ke Section 2 untuk dinner. Balik rumah semula pukul 12am dan sambung kerja2 basuh toilet dan bilik air. Pagi ahad aku cuci tingkap cermin dan asben aku pula pasang kipas dinding untuk bilik dan kipas siling. Lebih kurang pukuk 12noon, student tu datang untuk masuk rumah. Semua dah selesai dan student tu bayar aku balance deposit seperti yang di persetujui pada hari Isnin lepas .. Lunch dulu di section 2 dan terus gerak kerumah di Cheras.. mmg ponet gilos

Malamnya around pukul 8pm aku dan asben ke Sentul hantar loanner unit TV. Yealah since rumah tu partly furnish kenalah jaga hati tennants, kalau lengahkan pula , gerenti hujung bulan dia minta kita discount rental .. Tengoklah macam mana nanti, biar kakak aku yang decide samada nak ambil TV dia di kampung, repair atau beli TV baru ..

Hari ini kerani bank loan called bagi tau yg refund cheque dah dapat .. Esok lepas kerja aku akan kesana ambilkan cheque ..

Pagi esok kakak aku sekeluarga yang menetap di Melbourbe akan sampai di Malaysia around 7am. Since adik lelaki aku akan pickup diorang aku taklah ke KLIA. Banyak jugaklah aku nak borak dengan dia since dah 3 tahun tak jumpa, cuma YM dan phone call saja ..

No comments:

Post a Comment