Monday, July 5, 2010

Update Seminggu - Part 2

Sambungan dari Part 1

Balik rumah di cheras almost 10pm, anak2 aku pun asyik call tanya bila nak balik since dah dua malam aku tidur di Shah Alam. Kesian diaorang .. luckily aku ada adik yang tolong jagakan..

Pada 28th June kerani loan bank called kata yang dia dah advised bank untuk buat refund.. entahlah bila aku nak dapat duit aku balik ...student uitm sms aku kata yang dia tak jadi masuk rumah pada 1st Jul dan masuk rumah pada 3rd Jul... aku pun tak kisahlah sebab rumah dah settle cuma valve bilik air aku kena panggil hack dan gantikan valve baru.. entahlah penyamun2 sengkek ni kepala paip pun dia nak kebas.. betul2 menyusahkan .. ada hikmahnya juga student uitm ni masuk lambat ... Pada malam rabu aku ke Shah Alam jumpa kontraktor untuk dia buat repair cost estimation pasal nak hack dan gantikan valve .. agak mahal juga dia charged.. since aku takde pilihan dan kena handover rumah, jadi aku terpaksalah setuju dengan harga yang dia quote ...

Pada pagi sabtu aku survey tempat letak dapur dan tong gas.. survey2 di cheras dan balakong... ada mmg ada tapi more than aku punya budget ... at last asben aku decided cari di Shah Alam...

Lepas lunch pukul 3pm aku gerak ke Shah Alam carikan tempat letak dapur, syukur alhamdulillah dapat juga akhirnya walaupun RM20 over my budget ...Luckily kedai perabut agreed nak hantar sebelum 8pm .. aku terus gerak ke rumah flat lowcost dan dapati kontraktor dan completed tukar valve tapi dapur agak kotor... luckily getah paip aku belum bawa balik lagi .. kenalah cuci sebelum student2 tu masuk .. Around 8pm student2 tu sampai, aku dengan senang hatinya menyerahkan rumah aku dengan mereka.. looks nampak baik dan siap tanya aku arah kiblat .. harap2 begitulah hendaknya .. Ketua rumah berikan aku baki deposit untuk aku belikan peti ais ...Aku gerak dari rumah low cost pukul 9:30pm dan semua kedai elektrik dah tutup ..

Keesokkanya aku, adik dan anak2 ke Shah Alam carikan peti ais, puas aku cari at the end aku jumpa juga di section 19, Peti ais satu pintu ajer, janji baru. Kalau 2nd hand takut rosak pulak dan tiada warranty

No comments:

Post a Comment