Thursday, July 8, 2010

Cerita-Ceriti sehari dua

Hari Selasa aku ke lawyer opis bayar balance legal fees sebab diorang dah advised bank buat refund pada asben aku. Sengaja aku cakap pada kerani lawyer minggu depan cheque boleh dapat ker ? kerani tu jawab within this week boleh dapat .. aku saja ajer cakap macam tu sebab aku dah tahu gerenti tak dapat nyer within this week.. kalau betul mmg satu kejutanlah ...

Semalam aku jumpa lawyer aku ambil beberapa documents untuk aku kept. Aku bagi tau pada lawyer yang maintenance opis shop apartment belum clearkan cheque yang aku issue. Tak nak duit ker diorang ni .. Yealah kalau diorang tak cashkan cheque camna lawyer aku nak minta apportioned refund dari bank pelelong ... Sepengetahuan aku maintenance opis ni adalah masalah dengan penduduk jadi diorang .. Tapi aku tengok tiap2 malam lampu semua di pasang dan ada orang sapu sampah ... ni yang confused sikit ... apa2pun lawyer aku still follow up dengan maintenance opis dan developer ..

Ada kawan aku seorang Mak Datin suruh aku carikan rumah bungalow area kota damansara atau mana2 yang menarik. Tittle ajer Datin tapi low profile habis, tak kisah campur dengan orang biasa2.. Asben dia businessman yang berjaya jugaklah kalau tak macam mana dapat tittle Datuk kan.. Aku ada powad details rumah lelong pada dia.. harga2 berjuta2 jugaklah .. dia feedback pada aku yang asben dia berkenan dan nak buat onsite survey ... wowow ..

Actually aku macam 50/50 nak bid satu unit di Kajang esok, tapi masih dok pikiq2 lagi .. apa yang pasti bidders mesti more than 5 orang nyer .. aku pernah masuk unit kawasan ini a fews time tapi kalah ...walaupun bank tak cover apa2 tungakkan tapi RP dia memamg2 very2 interesting dan tak terhutang late payment interest langsung dengan developer .. aku boleh assumed dia nyer OS not more than 10K ...

Malam ni kena diskus dengan asben aku decide samada nak bid atau tidak ..

No comments:

Post a Comment