Monday, June 21, 2010

Maybe Bid Tanah Utk Kakak

Hari ini aku dapat email dari kakak aku di australia. Semalam dia ada call bagitau yang dia bercadang nak beli bungalow lot untuk buat rumah bila dia balik dari australia nanti. Yang aku terkejut badaknya dia email suruh aku bid tanah tu on behalf dia once dia dah details dari agent ... terus aku balas email dia kata yang aku akan settlekan apa yang patut since aku boleh earn komisyen kalau menang .. ada ke patut agent dia just kasi POS then suruh orang bid .. senang2 hidup dapat bank komisen .. tak susah2 payah ... ada jugak agent yang boleh cari makan makan macam ni ..

Aku pun terus call company yang aku register untuk dapatkan POS dan mintak tolong lawyer checkkan land status dan oustanding cukai tanah .. Menurut lawyer esok boy dia akan dapatkan details .. superb juga legal firm nie .. cergas betul .. kalau dapat tanah ni aku akan suruh diorang settlekan untuk urusan tukar nama .. budget kakak aku pun bagus giler .. dan dia akan settled cash ..almaklumlah nilai 1 AUD almost RM3 kita ... Actually dia pun tak tahu yang aku involved dengan auction properties hanya adik aku yg tinggal dengan aku ajer yang tahu .. malas nak kecoh2, biarlah low profile ...

Luas tanah almost 10k sqft ... almost 10 biji luas tanah rumah aku ..boleh buat kolam renang ni ... standard aku beli tanah di kampung ajer ... yealah kakak aku ni mmg bijak pasal financial planning , semua expenses dia recorded, almaklumlah ex accountant dan ex- tax adjuster .. dia ni mmg planned dia punya budget tapi taklah kedekut ..macam sesetengah orang .. aku kena mintak dia belanja nih since dia akan pada bercuti pada 13th Jul ...

Dalam minggu ni jugak aku kena buat onsite survey dan ambil gambar untuk emailkan pada dia ...

No comments:

Post a Comment