Tuesday, June 15, 2010

Masa !!!

Hari ini aku masuk opis selepas bercuti selama 1 week. Malas rasanya nak datang kerja .. Hari ini aku follow up dengan bank loan lawyer dan menurut katanya dia dah advised bank untuk buat disbursement. Syukur alhamdulillah ... Ngam2 pula next month tennant akan mula menyewa rumah aku di klang.. So far rumah klang ni takde masalah langsung yang timbul, developer pun sporting habis. During the last weekend kerja2touch up, mengecat bilik, memasang railing tingkap dan pintu dah selesai. Kena survey kedai perabut beli kabinet dapur ... cuma grill yang belum pasang lagi .. janji nak pasang during the weekend tapi reschedule this week ...

Once api dan air dah masuk, aku dan asben akan mulakan kerja2 di rumah lowcost di Shah Alam... harap2 dapat di disiapkan selewat2nya pada 27th June .. Kalau tak aku kena bagi student ni tinggal sementara ni rumah medium aku ...duit booking aku dah ambil kalau aku cancelkan deal tak sampai hati pulak..

Aku baru ajer balik dari sentul tunjukkan rumah pada 2 orang potential tennants. Satu pasangan baru berkahwin 2 minggu dan satu laki staff nurse... Aku cakap sapa yang confirmed dan bayar duit booking, the house beonged to yours. Staff nurse tu confirmed ambil rumah tu at rm820 rental rate.. Esok diorang akan bank in sebulan rental. Akhirnya ....hari ahad ni aku kena selesaikan rumah kakak aku.. just bersihkan ajer..

Ikutkan sebelum habis bulan ni aku kena siapkan 5 buah rumah. Runah cheras aku hold dulu since aku kena samak dulu rumah ni sebelum kerja2 touch up dan mengecat dilakukan .... mmg bzz sesangatlah selagi rumah2 tu belum siap ... nampaknya adacertain2 things aku kena panggil kawan2 buatkan ... Insyallah semuanya akan berjalan dengan lancar .. mudahan Allah mempermudah langkahku ini ...

No comments:

Post a Comment