Wednesday, June 9, 2010

Family Holiday - Part 2

sambungan dari Part 1 ...

dah puas tengok ikan dan ronda2 di sentosa island, sekeluarga naik cab ke bugis street nak cari tempat makan. Menurut carian internet aku banyak kedai makan halal arab dan melayu disini. Tambang cab dari sentosa island ke bugis ialah SD8. Bila sampai di bugis street, aku dan asben pusing2 cari kedai makan sampai anak aku kata kaki dia dah " kembang " .. meragam suruh dukung dia .. aku nampak ada ramai orang melayu makan di sebuah kedai makan, sangkaan aku kedai islam rupanya kedai makan cina ... siap pembantu indon dia panggil2 suruh masuk .. sorrylah lapar mana pun selera aku anak beranak takkan makan di kedai bukan islam .. aku tengok orang melayu singapore selamba ajer makan di restoran bukan islam... ada yang makan steamboat lagi ... kembang tengkuk menengokkan .. diorang agaknya dah biasalah ...

Jalan di bugis junction sambil tengok barang2 kot2 ada yang berkenan. 95% pengunjung adalah chinese. Ada jugak nampak orang melayu tapi dah jadi ala2 mat salleh ... dah penat ronda2 anak aku pun dah meragam cakap nak balik hotel.. ambil cab ke arab street dengan harapan kot2 ada restoran halal di sana ... nama ajer arab street tapi banyak kedai makan cina.. at the end baru nampak orang melayu di pitt street yang kebetulan ada pasar kutu .. takde menarik pun ...jalan2 jumpa ada orang jual baju2 murah jugalah bila dah convert to RM .. asben aku beli sehelai baju dan anak aku beli botol air minuman ..

Asben aku decided balik ke JB, dan ambil bas causeway dari queen street ke JB.. atas bas anak aku semuanya kepenatan..kena naik turun dari bas berhenti di CIQ ... sampai di larkin terus cari kedai makan, lepas makan naik cab ke hotel. Bila sampai hotel kami semua kepenatan terus terkam katil merehatkan badan .... penat gilos...

Malamnya kitaorang tak turun dinner dan just makan mamee cup, tak larat nak keluar dari hotel ... Keesokkanya pagi aku sakit kepala, asben tapau breakfast dan makan di bilik. Lepas makan asben aku temankan anak2 aku ke swimming pool sampai pukul 11pagi. Aku pulak kemaskan beg2 pakaian sebab check out time ialah pukul 12noon. Lepas check out kami ke danga bay untuk ambil gambar dan lepas tu terus ke KL.. dalam kereta aku cakap pada asben dah lama tak ke bandar melaka. asben aku cakap no problem kalau nak singgah di bandar hilir. Di bandar hilir aku melawat2 tempat sejarah dan minum petang...

Sampai rumah aku di Cheras pukul 9malam, memamg penat gilos ... apa yang penting anak2 gembira dan sebagai ibubapa aku cuba memberi apa yang perlu kepada anak2 ...

No comments:

Post a Comment