Wednesday, February 27, 2013

Rumah dah siap dan disewakan

Akhirnya rumah lelong aku dah siap di cat dan di bersihkan. Agak perlahan sebab hanya hari ahad ajer datang ke rumah ni, sebab hari sabtu asben ada class di inspen. balik kampung jengok rumah, personal matters. 

Hari Sabtu lepas datang dengan anak aku basuh rumah ni .. sebagai reward dia nak aku belanja makan kfc ..

Bila advertised ramai yang telefon, viewing di mudah.my lebih dari 1K viewer. Macam-macam orang call termasuklah african of courselah mmg aku takkan sewakan pada dorang ni.
Ada juga yang call on behalf saudara-mara, kawan2 dan on behalf boyfrend pun ada. Ada yang tak tanya pun dorang akan beritahu kerja di mana, anak berapa, status perkahwinan pun ada juga, siap bagitau saya ni janda anak 1.. ada yang bagitahu ada rumah di kampunglah, kerja asben dia, ada juga yang bagi tahu kena tipu bayar deposit tapi tak dapat rumah ..alasan tak nak bayar deposit kot .. 

Ada juga yang tak nak tengok rumah, terus nak confirm ... ada yang beria2 nak tengok rumah bila ditunggu bayang pun takda.  Ada juga yang aku bagitau yang rumah dah ada penyewa sbb ada kriteria2 penyewa yang aku tak berkenan.

Rumah ini aku sewakan pada pasangan yang baru berkahwin. Rezeki pengantin baru, yang lelaki tu baru bekerja 2 minggu di kawasan rumah ni, dan sekarang berulang alik dari Shah Alam. Sebelum ni dia kerja di Perak, bulan 4 ni baru wifenya  akan datang menyusul, dah letak notis berhenti kerja.  Jarak opis dgn rumah tak sampai 3km, dekat sangat.
bilik no 3

katil peninggalan owner lama

tempak memasak .. ni aku beli yer, RM199 

Yg ni aku beli juga bukan pusaka owner lama 


pintu warna kuning .. bilik utama

nilah bilik paling terkotor sekali .. bilik no 2

Hall


tikar getah tu nampak "kereput" sbb almost dua tahun dlm stor 

jarang2 rumah low cost kurang 6 tahun ada balkoni


12 comments:

  1. taniah. Harap positif income :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 .. CF RM285 lepas tolak maintenance dan bank loan

      Delete
  2. Replies
    1. RN, area ni suam2 kuku, tapi permintaan sewa mmg tinggi kat sini

      Delete
  3. Tahniah, jauh beza dengan sebelum ni. Itulah kepuasannya, dari rumah yang tunggang-langgang kepada rumah yang selesa diduduki. Tahniah kak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih cikgu ..betul tu mmg gembira sgt bila dah berjaya menyiapkannya

      Delete
  4. Kepuasan berganda, dapat cf, dapat jugak sediakan rumah untuk orang menyewa. Tahniah.

    ReplyDelete
  5. Cantik dan berbaloi-baloi! tahniah! =)

    ReplyDelete