Tuesday, February 19, 2013

Akan turun bid rumah jiran

Inshaallah dalam masa terdekat ini akan turun untuk membida sebuah rumah yang jaraknya 50 meter dari rumah yang aku duduk ni. Kiranya rumah jiran akulah ... tapi tak pernah bertegur sapa pun...lagipun dia orang bisnes jarang ada dirumah ..   rumah ni dibeli 3 tahun yang lepas dan sudah direnovated and extended. Kos renovation ada kot 50K

RP adalah almost 2x dari harga rumah yang aku beli 9 tahun lepas dari kilang perabut bankrap. Owner pun dah pindah keluar dalam keadaan tergesa2, tak semua barang di bawanya . angkut barang dalam kereta ajer . malu agaknya. almaklumlah agent masukkan detail rumah lelong dalam postbox jiran2 .. mestilah terasakan .. Owner pun nampaknya dah redha ...

Kalau ada rezeki aku pada rumah tu aku berjanji pada diri aku akan call owner untuk ambil semua barang2nya yang ditinggalkan.. Kasihan juga bila kita tengok jiran kita dalam kesusahan macam ni .. turun naik seseorang itu kadang2 kita tak menduga itu ketentuaan allah taala .. 

Saingan rasanya sengit jugak, sebabnya kawasan umah aku ni walking distance ke bank2, pasaraya besar, later on ada MRT pulak .. jangan pula aku jumpa jiran2 aku yang lain masa bidding sudahlah .. rasanya macam ada .. 

Max price ..bajet rendah, kalau ada adalah .. kalau dapat alhamudullilah .. rezeki anak2 

Pada awal bulan Feb aku ada turun untuk bid sebuah rumah di kawasan yang sama aku beli .. tapi tewas, tak angkat sekali pun .. last price add. rm10k+ dari dari harga yang aku beli pada awal tahun ini ..


1 comment: