Monday, July 2, 2012

Update semasa


Hari yang memenatkan. Baru balik dari kampung sempena kenduri tahlil dan sambut puasa. Masa inilah dapat berjumpa dan beramah mesra dgn orang2 di kampung.. mmg seronok bersembang dengan dorang.. macam2 topik diborakkan...


Apa yang menariknya bila bersembang dgn sorang mak ngah ni. Dia memeritahu yang anaknya yang berkerja di sebuah badan berkanun di Kuala Lumpur membeli rumah di Ipoh untuk dijadikan homestay... Katanya tak rugi beli rumah yg kena pada tempatnya dan ia adalah simpanan hari tua. Anaknya yg tinggal dikampung pula menternak kambing, berkebun, menoreh getah dan juga mempunyai sebuah lori untuk tujuan sewaan..Mak Ngah ni pula walaupun dah berumur 76 tahun masih cergas dan kuat..Cuma sekarang ini dia tak menoreh lagi, juz menjaga cucu2nya dan membantu anaknya di kandang kambing.. Katanya kalau takde usaha mana boleh dapat hasilnya ..


Loan rumah Cheras sudah dibuat disbursement, cheque di hantar pada sehari sebelum tarikh akhir tempoh lanjutan dan loan rumah JV pun sudah advised ke bank untuk disbursement.. Syukran2.. Pada malam jumaat yang lepas aku signed loan dan transfer document.. Malam2 pun dorang jumpa client sbb taknak susahkan client ambil cuti .. of courselah transport claim di chargekan balik kita, tapi pada aku tak kisahlah janji tak payah nak apply cuti ..


Hari ini pula adalah hari yang pertama aku di dept baru setelah "berkhidmat" di dept yang sama selama 11tahun .. Aku yang minta untuk transfer dept dalam bulan 3 dan berita gembira aku dapat 2 hari sebelum bercuti di Phuket.. Walaupun berat hati meninggalkan dept terdahulu yang banyak mengajar aku erti kesabaran, apa itu erti sebuah persahabatan dan sikap " dont work hard but work smart " .


No comments:

Post a Comment