Tuesday, April 24, 2012

Valuer ....

Just nak cerita pasal valuer yang banker aku appointed untuk buat valuation rumah JV yang menangi tempohari. Aku agak bengang juga sebab valuer tu aku pernah liased dengan dia ni sebelum ni.. mmg2 slow betul.. aku pernah check value rumah, dia just pakai taram ajer bagi value. Bila tanya dia banyak2 dia suruh emailkan details pada dia. Bila dah email ... hmmm sonyap ajer. taulah aku just tanya ajer tapi kalau tak nak tolong just bagitau ajerlah ... itu cerita tahun lepaslah

Tak tahulah pulak banker appointed mamat ini slow ini buat valuation. Kalau aku tahu mmg aku akan suruh appoint valuer lain ... Mula-mula dia kol adik, almaklumlah kurang knowledge pasal hal rumah-rumah ini. Aku pun call lah mamat ni, bila aku tanya berapa market value dia bagitahu verbally .. aku tanya balik are you sure ke dgn value tu .. dan dia pun jawab ..nanti saya akan confirm balik ..setahu akulah MV rumah tu around 90K itupun last nyer valuation..

Macam tahun lepas disebabkan valuer bagi salah valuation figure seorang buyer yang agreed nak beli pada harga yang telah dipersetujui telah membuat pembatalan. At last rumah itu di jual kepada orang lain dan MV yang diberi oleh buyer tersebut lebih tinggi berbelas ribu dari harga yang aku nak jual pada buyer pertama...

Hmmm esok nak kejar valuer slow ini., nak tanya agak bilakah dia akan siapkan valuation report tu .. caj dia pun agak mahal jugak tu .. dahlah slow ... mahal pulak tu ...



4 comments:

  1. valuer mana ye? lain kali boleh berhati-hati.

    ReplyDelete
  2. tukar je valuer laen..bank ada more than 1 panel valuer

    ReplyDelete
    Replies
    1. valuation report keluar mggu ni.. in future mmg blacklisted valuer ni ..

      Delete