Friday, April 13, 2012

Loan rumah adik dah LULUS

Hari ini dapat call dari banker bagi tau yang loan rumah adik dah diluluskan ..syukur alhamdulillah .. Actually suspen jugak sebabnya staff HQ ada called up HR adik minggu lepas bertanyakan pasal employment status dia .. Employment adik still under contract basis dan akan tamat pada hujung bulan depan. Kadang-kadang bank tak nak approve loan kalau dorang tau yang applicant employment status under contract. dan juga dia takde credit history. Hari ini adik attend 2nd interview di salah sebuah GLC yang ada kaitan dengan course yang dia ambil masa di UNITEN dahulu. Katanya shortlisted yg datang tadi 15 orang yang nak ambil kerja hanya 6 orang... company mana .. hmmm ... harap2 ada rezeki untuk dia dapatkan permanent placement. MOF untuk rumah ni semestinya 90% since ini adalah loan pertama dia.

Rumah pun dah di bersihkan tunggu kontraktor buat checking sbb elektrik dah di potong melebihi setahun. Once api dah masuk dah boleh pasang lampu, kipas dan grill.. No petak parking dan sticker kereta pun dah dapat. Hanya Touch n Go card belum dapat dapat lagi, ok jugak, tak payah nak touch, pak guard yang akan tolong bukakan gate .. :)

Malam ini akan bertolak ke PD untuk berbbq malam esok, planningnya nak buat di tepi pantai, since baru ni gempa bumi lautan macam fobia pula nak buat kat sana. Selepas 3 gempa di acheh ada beberapa gempa susulan yang berlaku di beberapa negara. Takut juga tu ..ya Allah hindarkan negara kita  dari malapetaka yang menakutkan ini ... amin ....


No comments:

Post a Comment