Monday, January 16, 2012

MLM oh TiDAK !!!

Just nak shared kat sini apa yg diberitahu oleh adik yang berkerja di sebuah syarikat IT di Cyberjaya. Nama company tu aku tak nak bagitahulah sebab setahu aku banyak readers yang kerja di Cyberjaya. Adik aku ini kerjanya sebagai programmer .net yang tengah dok bertungkus lumus menyiapkan salah satu projek IT untuk sebuah jabtan kerajaan... sampaikan kadang2 tak balik rumah..kalau akulah gerenti aku demand naik gaji . 


Begini kisahnya ada 2 orang office mate dia ajak dia join seminar company MLM. Adik aku ni spesis aku juga payahlah kalau ajak attend seminar MLM ni. Jawapan adik pada opis mate dia ialah NO .. nnt kakak marah [ aku juga yang dapat nama]. 2 orang kawannya dah joined MLM ni dan sekarang ni tengah dok sibuk apply personal loaan RM20K. Beraninya dorang ni, aku pesan pada adik suruh dorang masuk blog aidid mu'addib yang ada ulas pasal syarikat MLM ni. Aku tak naklah nak bagi tahu apa nama syarikat tu. Aku cakap pada adik supaya nasihatkan kawannya supaya jangan join dan jangan buat PL untuk join MLM syarikat ni. Pada akulah daripada buat MLM ni lebih baik buat property investment, tapi kena belajar dahululah macam mana selok beloknya bukan main terjah ajer......

2 comments:

  1. macam kenal jer kalau apply loan 20k nie, mesti offer bonus 4.5k.... hahaha. pastu kalau nak berjaya kene tiru leader yang berjaya.... duplicate jer.... leader juga sedap dah dapat closed 2 orang sales rm40K, dapat lagi 3 org dapat melancong.....

    ReplyDelete