Sunday, March 13, 2011

Update Seminggu

Hari Khamis minggu lepas, aku n asben ke Mahkamah tinggi Seremban menemani classmate asben membida rumah double storey di nilai. Pukul 8:30am dah terpacak di mahkamah, breakfast dahulu di restoran di hadapan mahkamah. Pukul 9am buat registration, ramai nyer orang... selesai registration, lepak2 di luar bilik lelong. Kawan asben ni beli untuk tinggal sendiri bukan untuk tujuan invest. Jam menunjukkan 11am acara lelongan belum bermula lagi, bukan aku ajer yang mengeluh, auctioneer dan lawyer bank pelelong pun sama. At last 11:40am barulah unit kawan asben di panggil dan terdapat 17 bidder bagi unit ini. Hanya bidder saja yang di panggil masuk. Unit ini berjaya di bida oleh seorang pakcik melayu. This 1st try dari kawan asben untuk membeli properties thru auction.

Skim rumah pertama yang di lancarkan baru2 ni akan menrancakkan lagi hartanah di negara kita. Pada sesiapa yang layak sebelum decide membeli dan sain S&P, better consult your banker kerana terdapat a fews T&C yang kena alert. Tak pasti samada semua bank menggunakan T&C yang sama atau tidak. Jangan ingat bank bagi MOF 100%, sesen pun kita tak perlu keluar duit langsung.

Hari sabtu balik ke kampung ziarah mentua abang ipar meninggal. Minggu sebelumnya ada melawat dia IJN,actually arwah ni mempunyai sakit jantung dan kencing manis dan sepatutnya menjalani pembedahan bypass pada bulan april. Di sebabkan kencing manis di tahap serius, sebelah kakinya terpaksa di potong. Pada hari tersebut sempat juga berborak panjang dengan arwah yang nampak begitu ceria. Menurut isterinya arwah meninggal dalam tidur dan di sedari pada pukul 4:30am, sebelum meinggal beliau call kakak ipar pada 9:30mlm supaya menjaga adik2. Allah menyayanginya, pada umur 50 tahun arwah meninggal. Al-Fatihah

No comments:

Post a Comment