Tuesday, March 29, 2011

S&P

Hari ini lawyer called untuk fix appointment sign S&P. Aku minta arrangekan hari sabtu sebab pejabat lawyer di Klang, kalau di kl senang juga aku mengular keluar dari opis. Aku mintak lawyer bagitahu pada buyer suruh dia beli bank draft untuk bayar 10% downpayment. Yealah di buatnya cek tendang, susah jugak tu. Untuk minimisekan risk guna bank draft ni kira selamatlah. Hari Sabtu lepas aku kesana, rasa macam sedih pun ada, sbb nak letgo rumah ni. Yealah inilah 1st house yang aku beli dari developer yang lain2 tu semuanya dah 2nd hand. Since aku perlukan modal untuk rolling jadi aku terpaksa letgo rumah ini jugak. Unit ni pun aku dapat macam kira rezeki juga sebab ada seorang buyer yang loannya tak lepas. Kebanyakkan penduduk di sini adalah pelajar UITM. Dulu masa dapat kunci punyalah susah nak dapat penyewa, bila bawa potential penyewa bila dorang tengok takde orang duduk semuanya tak jadi menyewa. Selepas sebulan baru ada student yang menyewa, sekarang ni apartment ni dah macam hostel student uitm.

Hari Ahad asben menyertai majlis gotong royong di Klang bersama2 penduduk apartment. Since kitaorang dah kenal beberapa commitee apartment tu senanglah nak berhubung kalau ada apa2 hal yang timbul. Ada a fews thing yang asben dapat tahu yang developer berhutang RM46K dengan Syabas. Since dia pun dah kena blacklisted jadi dia pun lepas tangan ajer.

Mengenai projek bot adik, kakak setuju nak financekan.. yealah setakat AUD kan lebih tinggi dari RM. So far adik dah ke jabatan marin, dah dapat cari orang untuk jagakan bot dia di PD. Harap2 projek dia berjayalah

No comments:

Post a Comment