Monday, March 21, 2011

Cadangan Projek Bot Adik


Lepas Isyak adik and wife dia datang rumah untuk further discuss pada projek bot dia. Actually dia ada mentioned nak meng"involve"kan diri dalam projek bot dua minggu lepas. Aku pun bukannya tahu sangat pasal2 bot ni. Masa lunch dia sms tanyakan pendapat aku dan since aku agak bzz sikit hari since my boss " dustbin " baru balik bercuti dari phuket malas nak bersms2 dengan adik. Suruh dia datang rumah untuk aku berikan pendapat yang aku tak langsung pasal investment yg dia nak buat. Planning permulaan adik ialah untuk bawa kaki2 pancing dalam 4, 5 orang memancing di laut dan bawa orang bersiar2 menaiki bot. Adalah juga aku tanyakan dari segi kos pembelian bot, insurance penumpang, lesen, storage, gps pengesan ikan,kenderaan untuk tarik bot di jalanraya dan juga lain2 kos. Dari apa yang dia terangkan pada aku nampak jugalah marketing strategy untuk promote servis yang dia akan offer. Berkobar2lah dia bercerita pada aku n asben.. Dari situ aku nampak ada potensi jugak projek bot dia ni yang boleh generate income yang bagus. Sebelum ini adik buat part time beli second hand big bike, touch up lebih kurang lepas tu jual, dapatlah untung sikit. Dari segi finance still dalam pertimbangan kakak aku...sebab dialah yang diharapkan untuk men"finance"kan projek bot adik .. aku taknak nak involve sbb benda yang aku tak tahu dan tak minat malas nak involve .. Gud luck my Bro !!!

No comments:

Post a Comment