Wednesday, March 16, 2011

Menunggu draft S&P dari lawyer lembs....

Pagi2 aku call lawyer yang prepare S&P bertanyakan bila dorang nak emailkan aku draft S&P untuk aku review. Jawapan yang aku terima ialah " saya dah email dah ", cuba check email u balik ". Kalau dah terima takkanlah aku pagi2 nak call dorang. Pukul 4pm, kerani lawyer called dan tanyakan samada aku dah terima email atau tidak. Aku bagitahu tak dapat lagi dan suruh kerani tu faxkan draft ke opis aku. Jawapan sakit jiwa aku terima ialah " banyak pages, susah nak fax ". Macamlah susah sangat nak print dan fax.. hish... geramnya..

Baru tadi aku called buyer bagitau yang lawyer yang dia lantik tersangatlah lembab, aku siap sound lagi kalau by 12noon esok aku tak dapat draft aku akan minta my own lawyer untuk preparekan S&P. Setahu aku semua legal firm dah ada standard template dan just amend mana2 perlu saja. Selang berapa minit, lawyer dari legal firm called bagitau yang dorang dah email. Aku cakap kalau tak dapat takkan aku nak " membising " pada dorang. Dia janji pagi esok dia akan check balik email. Dah kerja aku mengadap pc silap oranglah .. btw esok aku akan mengejar dam mengejar lawyer lembab ni ... ada harapanlah process till 2nd disbursement ni akan mengambil masa yang panjang. Aku dah kena sebelum ni, processs penjualan rumah takes almost 2 year baru completed..

Pengajaran pada aku ialah as a seller, kita appoint lawyer yang kita kenal yang berkerja dengan pantas untuk menyediakan S&P. One more thing, tak perlulah susah2 kita nak review contents dan clause2.. sebab of course ia akan protect kita punya interest.

Masing2 di opis tengah tunggu bonus yang akan di kreditkan bersama2 gaji pada 26th ni .. berapalah aku dapat tahun ni..company aku ni tiap2 tahun declared profit naik dan naik, apa tidaknya, dari ada family day la ni takde family day, dari ada anual dinner sekarang dah takde, dulu ada family company trip, la ni dah takde, dulu beli kereta 1% interest la ni dah naik ke 4%, dulu HL interest dari 3.6% dah naik 4% .. dan macam2 lagilah .. sebab itulah company boleh tunjuk pada shareholder yang profit naik dan naik lagi.. whateverlah janji tiap2 bulan aku dapat gaji, tiap2 tahun dapat increment dan bonus.. [ dalam sejarah aku pernah kerja satu company ni, dapat 12 bulan bonus tapi masa tu gaji baru RM500 ajer]

2 comments:

  1. hahaha...saper yg lembs tue....

    ReplyDelete
  2. loyar yg prepare draftlah, hr khamis br dapat.. mmg slow betul loyar ni ..

    ReplyDelete