Monday, March 26, 2018

Lagi Rumah Market Value

Alhamdulillah lagi sebuah unit dibeli melalui subsale, harga bawah market valuie 25% dari harga pasaran. Harga pun lebih murah dari harga lelong, pernah bid di kawasan yang sama tapi kalah. Owner pun dah habis bayar rumah ni, strata pun dah ada cumanya owner tak buat strata perfection. Rumah ni di tingkat 2 dan jangkaan ROI 10% jugak pun letak atas nama anak. Nnt bila dia habis belajar dah ada payslip boleh cash out untuk rolling balik.. 

Menurut owner ramai yang berminat nak view rumah ni almaklumlah rumah bawah pasaran sapa tak nak kan .. 

Aku dan asben mmg selalu risik2 dengan kawan, google sana sini utk carikan unit2 bawah market value yg mampu belilah. Kawasan ni dulu2 mmg sejuk beku rasanya, mmg aku pun tak hingin tapi la ni wowow semua sudah ada. Jangkaan aku lagi 3-4 aku anggarkan market value rumah ni akan naik 2x ganda... Aku dan asben mmg target beberapa kawasan yang kami rasakan akan boom dari segi rental dan mv. Research dari segi market value, rental, development dan target penyewa/pembeli.. 

Btw,walaupun mood tengah tak best sebab bonus company menyusut ..huhu tapi allah tu adil dia beri aku rezeki rumah bawah market value kira bonus jugaklah kan.. Semoga dipermudahkan dengan segala urusan

No comments:

Post a Comment