Thursday, December 20, 2012

Kemalangan

Malam semalam lebih kurang 7:45pm aku mengalami kemalangan kecil dalam perjalanan dari office ke rumah. Jarak rumah aku ke pejabat adalah lebih kurang 25km jugak jadi kenderaan aku adalah motosikal, jarang sangat aku bawa kereta walaupun company beri parking allowance.

Office mate dah warned aku yang dia ada beberapa orang tiba-tiba hilang kawalan semasa melalui laluan tersebut. As a women riders taklah aku bawa laju sangat, slow2 ajer. Tiba2 tayar aku macam terkena minyak, licin semacam terus jatuh, motor kedepan aku jatuh di belakang.  Alhamdullillah aku boleh bangun, cuma ada calar-calar, badan ada terasa sengal2. Ada dua orang rider yang tolong masa tu,m angkat motor dan hidupkan enjin dan nasib baik jugak motor boleh hidup. Menurut salah seorang rider to malam sebelum tu dia ada melihat 2 orang rider yang terbabas, katanya ada orang letak minyak di atas jalan, sengaja nak ainaya orang.

Tempat kejadian 
Masa dalam perjalanan terasa pedih sebab kena angin2, terasa perjalanan aku mengambil masa yang lebih.
Sampai di rumah aku rehat kejap  dan aku gagahkan diri ke downtown untuk belikan buah tangan untuk keluarga kakak di Australia.Nak kirimkan pada adik yang akan bertolak kesana malam sabtu ini dan beli untuk opis exchange gift. Lepas beli apa yang patut aku terasa kaki macam nak cramp, tapi aku buat derk aje, masa nak masuk kereta sebelah kaki aku dah cramp aku keluar balik untuk melangkah bagi releasekan cramp, tiba2 dua kaki cramp, aku tak  boleh jalan, terpaksa berbaring atas jalan dan asben tarik kaki atas dan kebawah. Sakit teramat sangat, almost 15 min jugaklah nak releasekan cramp.

Pagi2 satu badan terasa sakit, betis pun mengeras, masa lunch time asben bawa ke klinik. Tak berani nak pergi sorang takut tiba2 kena cramp.

5 comments:

  1. teruk juga tu.. tapi nasib baik kan tak lebih teruk
    hati2 bawa motor. semoga cepat sembuh sakit kat kaki tu. semoga Allah lindungi anda

    ReplyDelete
  2. get well soon. xtra careful next time

    ReplyDelete
  3. just to share..
    klu lepas excident, jungle trekking atau buat aktiviti lasak/berat, biasanya saya akan ambil panadol 1@2 biji sebelum tidor..insyaallah esok paginya badan dh rasa ok..
    Hope it helps..
    ~ al_husni ~

    ReplyDelete