Friday, December 21, 2012

Inspen : PCEA

Syukur Alhamdulillah asben dapat panggilan dari Inspen untuk sessi  tahun 2013 Certificate Estate Agency - PCEA course. Memang amat mengharapkan peluang ini since tahun lepas dia ada pohon tapi di tolak ..Pendaftaran pada 4hb Jan 2013 dan kelas setiap hari Sabtu.  Nampaknya aku kena re-align jadual hujung minggu ..  Nampaknya course master asben kena postponed dulu lepas completed PCEA.


Aku yang encouraged dia untuk ambil PCEA ini perancangan masa hadapan. Tak rugi rasanya kalau ada ilmu dan boleh di manafaatkan. Yang best nyer dia pun tak daftar dengan mana-mana sebagai negotioter pun , cadangnya bila dah masuk kelas baru dia nak daftar dengan agency dekat2 rumah. Pengalaman jual rumah  cari penyewa, survey tapi semuanya untuk property sendiri adalah

So far aku yang cari listing-listing rumah lelong/subsale. buat research pasal property dalam internet then baru highlight pada asben. Once pesetujuan di capai barulah kitaorang buat onsite survey dan kalau okay baru buat tindakan selanjutnya. Bab banker mmg aku punya arealah, kalau nak nego2  nak betulkan itu ini asben punya partlah. advertisement dan draft TA mmg kerja akulah tapi contact person mmg aku kasi nama asbenlah.

Harapnya lepas ini kerja aku jadi mudah ..hmmmm .. [ tak pernah aku tengok asben uka blog aku pun, mungkin lepas ni da akan jenguk kot , eventhough blog aku melewati usia 3 tahun].  Apa2pun ini adalah perancangan aku n asben  dan juga untuk menjana passive income dari segi komisyen, kalau ada agency sendiri nantilah, inshaallah



No comments:

Post a Comment