Thursday, October 20, 2011

Kerja di hujung minggu

Hari minggu yg lepas memulakan mengecat rumah di cheras. Sesampai di sana tengok2 meter air belum di sambungkan lagi..hmmm budak maintenance tu janji nak pasang pada hari isnin tapi sampaikan hari sabtu pun belum di pasang. hangin2.. asben call dan budak maintenance bagi tahu yg dia akan datang pasang around 6pm .. dah sampai takan nak balik pulak kan. Jadi mulalah mengecat pintu-pintu rumah yag sepatutnya di cat last sekali.

Bila di tengok banyak juga kerja yang nak di bereskan .. almaklumlah rumah tak berjaga sampaikan cat siling pun jadi warna kekuningan. Rasa2nya almost berbelas tahun tak di cat. Almost 7pm barulah budak maintenance tu datang bawakan meter air dan pasangkan. Takan nak marahkan sabor ajerlah.

Since anak2 semuanya balik ke kampung jadi rasa tak perlulah nak rushing balik rumah. Disebabkan cat rumah ni lama tak bercat jadi kena buat coating dulu dan cat kali kedua. Cat pun bancuh pekat kalau tak berkali2lah kena cat. Turun dari rumah ni almost 4am dan sebelum balik minum di kedai mamak..ponet gilos ..

Hari ahad datang balik menyambung kerja mengecat banyak lagi yang kena buat next week ..

1 comment: