Friday, September 13, 2019

Ransomware attack

Hari selasa mggu lepas company di serang oleh ransomware yg mana melumpuhkan operasi termasuklah branches. Anti Virus pun tak dpt nak detect sebab ransomware script yang digunakaan adalah pertama kali digunakan di dalam dunia. Wiow kiranya serangan yang terancang. Bermulalah suasana sibuk bagai nak mati hinggakan aku tidur dalam meeting room.

Suasana meriah ini ditambah pulak puak2 yang gila kuasa yang mana macam instruction keluar. Tapi yang aku salute adalah user aku sendiri, redha walaupun data tak dapat di selamatkan... Yang meroyan adalah team2 BCM yang kononnya terrer sangat bab2 business continuity...

Dahlah kerja non stop termasuk public holidays, penat kerja takpe tapi hati jaangan sakiit.

Sebagai protes hari ni, aku ambil cuti tanpa certificate. Btw company aku allowed 5 hari cuti tanpa certificate setahun, so balunlah kan..

Btw, hari2 boleh senyum income dari trade. OTW to FTT, insyaallah

No comments:

Post a Comment