Saturday, September 28, 2019

Citer Pasal Rumah

Hari mggu yg sibuk menguruskan hal pindah keluar\ masuk penyewa. Ada rumah yang kena kemas ada yang kena touch, add in dan tukar barang2 perabut.. 

Hari ni baru perasan stesen minyak dalam pembinaan yang jar0aknya dalam 80 meter dari rumah aku. Rumah ni landed aku beli pada hujung tahun 209 pada harga 95K sahaja, yang berkeluasan 20x60. Buat sedikit renovaation dalam 50k dan disewakan pada kadar RM950, Penyewa dah berkali tanya nak beli rumah ni, mmg aku dah niat masa beli dan tetapkan rumah ini akan nak berikan kepada anak aku. Lagipun rumah aku yg duduk sekarang ni dalam 3KM sahaja seorang sebijilah. Loan pula guna company loan. baki pun tinggal dalam 40k jer/ untunglah ada mak ayah bagi rumah free.. 

Last year ada yang transacted lebih RM300K dan aku anggarkan lepas terbinanya petrol pump mmg market akan naik lagi. 

Bukan manjakan anak tapi aku mahu anak2 teruskan apa yang mulakan dan jadikan bidang hartanah sebagai lubuk menjana bebas kewangan. 


Untuk trade alhamdulillah, penutup bulan September yang baik yang mana memberikan pulangan 2x dari pendapatan nett sewa rumah dan bilik. 

Untuk kebun, insyaallah akan bercuti panjang hujung tahun untuk meluaskan tanaman limau.

Allah kurniakan rezeki yang murah, perjalanan hidup yang selesa dan semoga aku terus istiqomah memperbaiki diri untuk dekat denganNYA.  Aamin

No comments:

Post a Comment